Naš klijent iz Srbije sklopio je posao za izvoz robe u Kinu i na prvi sastanak za timom ENPEKS-a došao je sa dilemom da li robu transportovati pomorskim putem ili avionom do destinacije u Pekingu. Pošto gabarit robe nije bio prevelik klijentu je savetovano da se odabere avionski prevoz, ne samo zbog brzine, već i zbog potreba krajnjeg klijenta u Kini.
Reč je o izvozu srpskog vina koje je sve više traženo u Kini, a specifičnost ovog izvoza je bila ta što je 800 litara vina trebalo dostaviti u 4 pošiljke na 4 adrese u Pekingu i to što pre. Svaka pošiljka je imala različite vrste vina koje su bile upakovane u drvene kutije i specijalne palete za vino.
Klijentu je sugerisano da vino putuje avionom, jer je tako isporuka u Peking bila daleko lakša i brža, a takav je bio i savet kineskih carinika. Prevoz brodom bi bio daleko sporiji, uz povećani rizik da roba bezbedno stigne s obzirom na pakovanje. Prevoz avionom je bio bolji, jer je 4 avio kontejnera bilo daleko lakše istovariti i odmah robu voziti na krajnju destinaciju u sam centar Pekinga.
Partneri ENPEKS-a u Pekingu su dočekali isporuku i odmah je dostavili do kranje destinacije – i tako sve 4 pošiljke. Već prilikom prve isporuke klijent je shvatio zašto je je tim ENPEKS-a sugerisao isporuku avionom:
- Izbegle su se velike gužve na robnim terminalima pomorskog prevoza i nije bilo potrebe se izvrši pretovar vina u uslužni magacin što je značilo dodatne troškove i gubitak vremena, uz rizik da se neka boca vina ošteti;
- Istovar iz aviona je bio daleko brži i roba se odmah manjim kamionom vozila do destinacije u centru Pekinga;
- Sam proces carine na aerodromu je išao daleko brže, jer je kompletno pakovanje vina bila jasno oboleženo uz kvalitetno urađenu dokumentaciju i u skladu sa propisima Kine;
- Količina robe nije prelazila 1 tonu pa je odabrani kombi mogao bez problema da vozi po celom Pekingu uz potrebne papire i uz lak istovar na krajnjoj destinaciji;
- Sve vreme je klijent znao pravac kretanja robe, pa je istoga dana dobio potvrdu da je roba isporučena bez problema.
U proseku, tranzitno vreme iz/do Kine iznosi od 2-3 dana, a nekada i kraće. Pošto je tim ENPEKS-a u razgovoru sa krajnjim klijentom saznao koja mu pakovanja vina najviše odgovaraju za dalju manipualaciju, vino je tako i pakovano, pa je transport i istovar urađen u veoma kratkom roku. Time je bilo nepotrebno zakupiti dodatni magacin za vino pa su ukupni troškovi bili manji, kao i osiguranje koje je plaćeno jednom za celu količinu. Prevoz robe avionom za destinacije u Kini je sve traženiji vid transporta, posebno kod evropskih kompanija.