Na ovo pitanje može se odgovoriti bližom analizom šta je u stvari najjeftinija, ili najpovoljnija usluga transporta robe. Gorčina lošeg kvaliteta usluge dugo može ostati prisutna naspram prvobitnog ushićenja da ste uspeli da postignete dobru, povoljnu cenu logističke usluge.
Uvek će se naći određeni konkurent koji će reći da posao može odraditi povoljnije. Pitanje je međutim da li ta ‘’povoljnija’’ opcija koja se nudi može izdržati test vremena. JEFTINA a DOBRA usluga prevoza robe uglavnom nije BRZA. BRZA i DOBRA usluga uglavnom nije JEFTINA. JEFTINA a BRZA usluga nikada neće biti DOBRA.
U razvijenijim zapadnim privredama se po tim pitanjima jasno prepoznaju standardi nivoa usluga koje se nude, bilo koja branša da je u pitanju, a pogotovo ako je u pitanju međunarodni transport robe.
Međunarodni transport i špedicija neobaveštenima izgledaju kao pravolinijski procesi, kao jednostavno prevoženje robe od tačke A do tačke B. Međutim, za sve one koji su malo duže u praksi jasno je da se kompromisi u ovoj oblasti ne mogu praviti u nedogled.
Međunarodni transport i nepredviđeni zastoji
Međunarodni transport i špedicija su često povezani sa nepredviđenim zastojima, nastalim usled meteoroloških, graničnih ili političkih neprilika.
Izuzetno je bitno da li prilikom celokupnog procesa transporta klijent dobija kvalitetnu podršku i konsalting. Drugi naziv za ovo bi mogao biti neprestano pružanje pravovremenih informacija i saveta u vezi sa celokupnim procesom sprovođenja pošiljke. Kvalitetan konsalting je potkovan proverenim izvorima i relevantnim iskustvima.
Veoma je bitno da klijent bude uvek obavešten o statusu svoje pošiljke, kao i razlozima eventualnih pomeranja dinamike isporuke. Iskusna logistika zato informiše kupca telefonom, šalje mailom i sms poruke kojima pravovremeno ukazuje na situacije koje nije moguće kontrolisati u potpunosti.
Da bi se to postiglo logistika mora da ima odličnu koordinacija podataka sa inostranim partnerima i špediterima, da je sposobna da samostalno komunicira sa magacinima. Sveukupno, ovo se može nazvati kvalitetan korisnički servis i briga o klijentima.