Proces digitalizacije zahvatio je i usluge logističkih provajdera. Proces je posebno napredovao u Kini i Japanu gde nema luke koja nije prešla na digitalni način transporta i organizacije manipulacije robe. Digitalizacija je donela nekoliko kvaliteta u usluge logističkih provajdera: brzinu, mogućnost dodatne kontrole rada i uslugu praćenja celog procesa transporta i carinjenja robe u svakom trenutku.
Korišćenje tableta, skenera, JPS sistema, mobilnih telefona i digitalnih čitača BAR COD – ova i Q ar coda na terenu postali su sastavni deo rada kompanije ENPEKS –a kao podrška koriste se i računari. Usluga praćenja robe za dobar deo klijenata postala je obavezna stvar jer je njima potrebna informacija gde je roba i u kom je statusu. Posebno je bitna usluga elektronskog podnošenja dokumentacije na carini koja ne samo da donosi uštede u procesu transporta već smanjuje mogućnost greške na minimum i omogućava nekoliko dodatnih usluga logističkog provajdera.
Kompanija ENPEKS kada je god to moguće podnosi carinsku dokumentaciju elektronski. Moderna logistika predstavlja više od razmene robe i informacija bez problema. Inteligentno i održivo privređivanje zahteva kompetentnost stručnjaka za logistiku, koji misle unapred. Kao logističari sa kompletnom uslugom, tim ENPEKS – a se drži ovog pravila.
Poseban trend koji prati kompanija ENPEKS je tehnologija zasnovana na cloud sistemima za čuvanje podataka i ona postaje sve popularnija u logistici. Kompanijama u logistici ove tehnologije mogu biti od velike koristi za poboljšanje poslovnih procesa. Neke od prednosti poslovanja u cloud sistemima su laka prilagodljivost i povećana pouzdanost ovih sistema, kao i smanjenje troškova.
Ostale prednosti, takođe, uključuju manju potrebu za održavanjem hardvera i veću bezbednost podataka pomoću enkripcije. Time se otvara mogućnost da veliki broj podataka klijenta ostane u ENPEKS – u pa se ne mora za novi posao raditi ponovno unošenje podataka. Ove nove tehnologije mogu da pomognu špediterima da smanje svoje operativne troškove, povećaju efikasnost i unaprede poslovanje.
Primera radi, u kancelariji se može simulirati utovar robe za poznate tipove kamiona pa je odmah na licu mesta moguće napraviti finalan plan za nekoliko usluga – zbirni transport, usluga od vrata do vrata i Just in time uslugu a to znači kontrolu troškova i ubrzanje poslovanja. Kvalitetno pakovanje i obeležavanje robe BAR COD ili Q -ar cod sistemima umnogome nam olakšava i ubrzava proces carine a neretko pruža mogućnost carinjenja na točkovima što dodatno ubrzava uslugu.
Posebno je ovo obeležavanje bitno kada roba ide brodskim, avio transportom ili železničkim kontejnerom. Iskustvo je pokazalo da to znatno ubrzava proces carine i podiže ugled kompanije ENPEKS na poslovima na udaljenim destinacijama. Kada u velikim lukama i na pretovarnim destinacijama pričate njihovim dakle digitalnim jezikom onda ceo posao ide nekoliko puta brže a samim tim i jeftinije. Usluga transporta od vrata do vrata sada je maltene nemoguća bez digitalnih sredstava a papir se gotovo izgubio u komunikaciji prilikom manipulacije robom.
JPS system praćenja transporta postala je svakodnevna usluga ENPEKS – a kako bi se klijentu omogućilo nekoliko stvari neophodnih za njegov rad. JPS system nam omogućava i olakšava da tim ENPEKS – a tako pruži uslugu kao da je stalni deo proizvodnog tima klijenta – od učešća u delovima proizvodnje do isporuke robe u ime kupca na dogovorenu destinaciju sa up to date podacima o toku usluge.