Sigurno vam se desilo da treba hitno da uvezete i prevezete robu do klijenta u inostranstvu ili do našeg regiona, a da niste obezbedili sve usluge logističkog provajdera na jednom mestu. Prosto niste stigli, a niste ni znali ceo proces transporta, pa onda i vi i vaši saradnici trčite na nekoliko mesta, kako bi transport vaše robe napokon što pre krenuo, jer vas pritiskaju rokovi, nervoza i nestrpljenje vašeg novog klijenta.
KOMPLETNA LOGISTIČKA USLUGA koja sadrži medjunarodni transport, carinjenje i distribuciju je rešenje za vas. Reč je o standardnoj usluzi kompanije ENPEKS-a kojoj smo posvetili posebnu pažnju. Navodimo primer kompletne logističke usluge u kojem smo napravili radni trougao Uvoznik robe – renomirani proizvođač iz Nemačke – ENPEKS. Naručilac posla – uvoznik, dao je zadatak da se roba brzo, kvalitetno, uz kompletnu logističku uslugu preveze na krajnju adresu kupca.
Tim ENPEKS-a je odmah, kao prvo, napravio analizu kompletne usluge i markirao sve sporne tačke gde može doći do problema, našao rešenja i o tome obavestio uvoznika i inostranog proizvođača iz Nemačke. Potom je urađen kompletan konsalting – profesionalni savet kako da se ceo posao uradi: priprema faktura, paking lista, izrada EUR 1 dokumenta koji je posebno važan u ovakvim uslugama.
Cilj je da se proces carinjenja i prolaska robe preko granice obavi što pre, sa što manje zadržavanja – efikasno i bez iznenađenja. Kako ceo proces ne bi trošio nepotrebno vreme, a da roba stigne iz Nemačke u Beograd, primenjen je metod carinjenja na točku kada se bez detaljnog istovara u magacin carini roba uz brzi pretovar na druge već pripremljene manje ili drugačije kamione shodno potrebama klijenta.
Odredište je bilo gradilište Beograd na vodi koje je upravo čekalo robu od nemačke fabrike kako bi se odmah nastavio sledeći proces na gradilištu. Dakle, trebalo je ceo proces transporta, pripreme dokumentacije, carinjenja i isporuke uskladiti sa vremenom kada to odgovara krajnjem kupcu, a da pritom niko – ni uvoznik ni fabrika iz Nemačke – ne čekaju na usluge ENPEKS-a. Urađeni su poslovi:
- Konsalting kako uraditi ceo posao;
- Priprema papira za carinu;
- Procena koliko treba kamiona i koje vrste;
- Najava utovara ino partneru i plan dotovara;
- Usklađivanje carinjenja i dovoza tri transporta;
- Kordinacija sa gradilištem da roba stigne kada njima odgovara.
Pri realizaciji ovog posla, i uvoznik i nemačka kompanija, u svakom trenutku su znali gde je roba, kako se koja operacija radi i kada je tačno vreme isporuke robe. Takođe, cena usluge koja je dogovorena na početku posla ostala je ista do kraja posla uz stalnu pažnju tima ENPEKS-a da ne pravi nepotrebne troškove za klijenta.