Ako se pitate da li se granate i municija smeju prevoziti komercijalnim avionima, odgovor je delimično pozitivan.
Postoje tri načina prevoza tereta u vazdušnom saobraćaju:
- komercijalnim putničkim avionima
- komercijalnim kargo avionima
- vojnim avionima
Većina vazdušnog tereta inače putuje unutar putničkih aviona zajedno sa putničkim prtljagom, ali to nije slučaj sa eksplozivnim materijama. Ovakvi transporti podležu strožijim propisima i skuplji su (zbog osiguranja i putanje leta) nego prevoz običnih komercijalnih tereta.
Opšta pravila civilnog vazdušnog saobraćaja uređuje Konvencija o međunarodnom vazdušnom saobraćaju poznatija kao Čikaška konvencija. Njome je zabranjen prevoz municije npr granata kalibra 155mm i njihovih detonatora u putničkim avionima.
Komercijalni kargo avioni, međutim mogu da prevoze ovaj materijal, ali je neophodno da granate budu deaktivirane i nastoji se da se detonatori (upaljači) prevoze zasebnim letom. Takođe, izbegava se let iznad naseljenih mesta. Btw, ovo je dobar razlog zašto nije pametno da prilazni vazdušni put aerodromima bude iznad ljudskih naselja.
Države i njihove vojske izbegavaju da saopštavaju o načinima kako transportuju vojnu opremu, no nedavno je isplivalo da je armija Sjedinjenih država ovlastila tri komercijalna vazdušna kargo prevoznika za prevoz municije i vojne opreme za Ukrajinu.
Oni koriste Boing 747 koji može da prihvati 42 palete sa artiljerijskom municijom. Avioni prvo dovoze municiju do neke od NATO vazdušnih baza od u Evropi kao što je Dover u Britaniji, a dalji način transporta je slabije poznat, najverovatnije je Poljska konačno odredište vazdušnog tereta.