Postoji nekoliko podela logističkih provajdera, svi pružaju maltene iste usluge ali veoma mali broj logističkih provajdera klijentima pruža dodatnu uslugu – rešavanje problema na terenu. Tim ENPEKS-a posebnu pažnju posvećuje ovoj usluzi jer poslu pristupa kao partner klijenta. Cilj je da klijent dobije traženu uslugu a za njega nije bitno ko je rešio problem na terenu.
Prilikom dogovaranja posla tim ENPEKS-a napravi detaljan plan aktivnosti kako ne bi bilo nepredviđenih situacija. Uprkos tome, pošto je usluga logističkih provajdera živa oblast sa radom na terenu, dešavaju se nepredviđene situacije posebno za specifične usluge transporta, špedicije i carine.
Desi se da nemate kompletnu dokumentaciju iako ste sve proverili, niste dobro zapakovali robu jer niste znali kako to treba uraditi po međunarodnim standardima i niste je dobro obeležili, pokvario se kamion na samom kraju rute, traba vam dodatni skladišni prostor jer niste dobro pripremili krajnjeg klijenta za prijem robe… samo su neki od problema koji se po pravilu javljaju na terenu.
Za takve situacije tim ENPEKS-a ima spremne odgovore i postupke kako bi se problem što pre rešio i proces transporta nastavio po predviđenoj dinamici. U zavisnosti od vrste usluge ENPEKS ima rezervna rešenja ukoliko dođe do problema na terenu.
Po pravilu ta rešenja nisu obaveza ENPEKS-a, ali glavni cilj je uraditi posao i imati zadovoljnog klijenta. Primera radi ENPEKS uvek ima kopiju dokumentacije za carinu pa ukoliko klijent nešto nije dobro prikazao ili popunio u potrebnim dokumentima postoji rešenje.
Naše dugogodišnje iskustvo je detektovalo gde se obično prave greške na terenu:
- Klijent nije uradio dobru analizu proizvoda i načina transporta
- Nije urađen pregled robe na licu mesta i procena transporta po fazama
- Nisu dobro planirane sve faze transporta
- Za složenije vrste transporta neohodan je detaljan plan i obilazak rute transporta
- Nepoznavanje prakse međunarodnih dokumenata
- Praćenje robe po svim fazama i obaveštavanje svih aktera u poslu
Tim ENPEKS-a sve pomenute greške preventivno analizira u planu za realizaciju posla i pripremi rezervno rešenje. Zato je važno da se posao planiranja usluge logističkog provajdera prepusti upravo logističkom provajderu iz više razloga. Partneri ENPEKS-a na inostranim destinacijama spremni su da izađu u susret klijentima ENPEKS-a za rešavanje svih nastalih problema na terenu.
Primera radi našem klijentu prilikom transporta robe za Kinu je hitno trebao dodatni skladišni prostor na 24 časa jer kupac iz Kine nije dostavio tačne podatke za destinaciju istovara robe. Naš partner u Kini je u roku od 30 minuta obezbedio potreban skladišni prostor a kako je on bio u neposrednoj blizini mesta istovara robe dodatna usluga nije naplaćena jer je reč o stalnom klijentu ENPEKS-a i kineske kompanije. Suština moderne logistike i jeste da rešava probleme na terenu pa tim ENPEKS uvek ima predlog – kako rešiti novonastalu situaciju a u korist klijenta.
Drugi primer je iz Evrope gde se nije dobro od strane klijenta dogovorio termin isporuke robe pa bi kašnjenje od nekoliko sati odložilo istovar za sutradan i stvorilo nove troškove. Tim ENPEKS-a je zamolio carinske službe zemlje kroz koju je roba prolazila da se carinjenje robe obavi po modelu carinjenje na točkovima uz kvalitetnu dokumentaciju a to su prihvatili carinski organi. Napravljena je ušteda od nekoliko sati pa je transport odmah nastavljen i roba je u predviđeno vreme stigla na destinaciju. Naravno to je bilo moguće jer je roba kvalitetno spakovana, imala je urednu dokumentaciju i pregledno je utovarena u kamion.