Početna Transport Železnički transport robe iz Kine za Srbiju

Železnički transport robe iz Kine za Srbiju

Železnički transport robe između Kine i Srbije nudi značajne prednosti u pogledu brzine, troškova, pouzdanosti i zaštite životne sredine

Železnički transport robe između Kine i Srbije postaje sve popularniji kao efikasan način povezivanja dve zemlje, olakšavajući trgovinu i privredni rast. Ove godine ”proradila” je i redovna železnička linija Šiđadžuang – Srbija – ruta koja spaja glavni grad severoistočne provincije Hebej i našu zemlju.

Na globalnom nivou, već poznate turbulencije sa Sueckim kanalom, ratovi, a najviše posledice pandemije korona virusa, izuzetno su podigli cenu brodskog transporta, povećali neizvesnost, kao i tranzitno vreme. Pritisak privrede bio je usmeren na traženje novih rešenja. Jedno od njih je železnica.

 

Image by <a href="https://pixabay.com/users/jonasreichard-1988864/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=4609887">Jonas</a> from <a href="https://pixabay.com//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=4609887">Pixabay</a>
Image by Jonas from Pixabay

Iako je došlo do stabilizacije u globalnim lancima snabdevanja, situacija na Crvenom moru ponovo stavlja železnicu u fokus. 

Napetosti u Crvenom moru, s obzirom na značaj te rute za pomorski saobraćaj, mogu povećati potražnju za železničkim servisima u 2024. godini, smatraju poznavaoci prilika. Evroazijska železnička linija bi mogla dobiti više saobraćaja zbog destabilizacije na moru.

Poslednjih godina intenzivno se ulaže u razvoj transporta robe prugom, kao i u intermodalne terminale, zahvaljujući čemu roba može da stigne ”do vrata”.

Prednosti železničkog transporta robe

Železnički transport je brži od pomorskog, koji često zahteva nekoliko nedelja za isporuku robe. Konkretno, do Evrope, tačnije do Poljske roba stiže za 15 do 20 dana, zatim vozovi presedaju do Mađarske odakle se kamionima teret doprema do Beograda. Roba do Beograda stiže za oko 25 do 30 dana.  Iako nije jeftinija od pomorskog, železnica je svakako povoljnija od avionskog transporta. Ukoliko se opredelite za železnicu, možete postići dobar balans između brzine i troškova.

Image by <a href="https://pixabay.com/users/wolfgangvogt_lb-4661554/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2136506">Wolfgang Vogt</a> from <a href="https://pixabay.com//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2136506">Pixabay</a>
Image by Wolfgang Vogt from Pixabay

U poređenju sa avionskim transportom, železnički transport proizvodi manje štetnih emisija. To je važan faktor za kompanije koje teže održivom poslovanju i smanjenju svog ekološkog otiska.

Kontejnerski vozovi mogu nositi velike količine tereta, pružaju fleksibilnost za različite vrste robe, uključujući tešku i kabastu robu.

Infrastrukturna i druga ograničenja

Iako se puno investira u modernizaciju železničke infrastrukture, postojeće pruge između Kine i Evrope često nisu adekvatne za velike brzine ili teške terete. Takođe, infrastrukturni radovi od zemlje do zemlje mogu usporavati putovanje. Kompleksne i duge carinske procedure su izazov, naročito zbog više granica kroz koje prolaze vozovi. 

Koje su najdominantnije rute?

Železnički prevoz između Kine i Evrope deo je inicijative “Pojas i put” (Belt and Road Initiative), koju je Kina pokrenula radi jačanja trgovinskih veza sa zemljama širom sveta. Postoji nekoliko glavnih železničkih ruta koje povezuju Kinu sa Evropom, a svaka od njih ima svoje specifičnosti i koristi različite tranzitne zemlje. Naravno, račvanje i širenje mreža utiču na dostupnost železnice u svim zemljama.

Image by <a href="https://pixabay.com/users/alexas_fotos-686414/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=4355669">Alexa</a> from <a href="https://pixabay.com//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=4355669">Pixabay</a>
Image by Alexa from Pixabay

Severna ruta, poznata kao Transsibirska železnica, je najpopularnija. Idealna je za transport kontejnera za severne regione oko Pekinga, Dalijana, Sudžoua i Šenjanga. Prolazi kroz Kazahstan, Rusiju, Belorusiju, Poljsku. Destinacije u Evropi su Nemačka (Duisburg, Hamburg), Holandija (Rotterdam), Belgija (Antverpen). Južna ruta prolazi kroz centralnu Aziju i Bliski istok, pružajući alternativu za zemlje južne Evrope. Destinacije u Evropi su Grčka (Pirej), Italija (Milano), Španija (Madrid).

Među najvećim železničkim terminalima u Kini su – Chengdu Rail Terminal, Wuhan Rail Terminal, Xi’an Rail Terminal…

Ove rute omogućavaju efikasan i pouzdan transport robe između Kine i Evrope, a njihova popularnost raste kako se poboljšava infrastruktura i logistička podrška duž pomenutih koridora.

Obim prevoza 

U 2023. godini, obim robe koju je prevezla Evroazijska železnica (Rusija, Belorusija, Kazahstan) na ruti sa Kinom iznosio je 674.000 TEU (20-stopni kontejneri). 

U oba smera između Kine i Evropske unije prevezeno je ukupno 211.100 TEU. Dve najvažnije rute u odnosima Kine i EU bile su povezivanje Kine sa Poljskom i Nemačke sa Kinom. 

Neki od operatera za železnički kargo prevoz iz Kine su: YXE International Container Train, DB SCHENKER, BAHNOPARATOR

Transport robe iz Kine železnicom – razmotri opciju

Železnički transport robe između Kine i Srbije ima značajne prednosti. Neke od njih su brzina, troškovi, pouzdanost i ekologija. Međutim, postoje i izazovi, uključujući infrastrukturne probleme, carinske procedure i ograničenja u vrstama robe koje se mogu transportovati. Uprkos tim manama, železnički transport predstavlja sve važniju opciju za trgovinske veze između Kine i Srbije, s potencijalom za dalji rast i razvoj uz odgovarajuća ulaganja i optimizaciju logističkih procesa.

Usluge kompanije ENPEKS

Ukoliko imate pitanja ili ste se opredelili za transport robe iz Kine vozom, naši profesionalci su vam na raspolaganju. Stručni saradnici će vam dati najbolje opcije u skladu sa vašim potrebama. Uslogu pružamo u kooperaciji sa svetskim liderima.

Čekamo vaš upit!

Nikola Jevtić

Nikola Jevtić

Diplomirani inženjer, specijalista za logistiku sa preko 15 godina iskustva u oblasti organizovanja međunarodnog transporta i carinskog zastupanja. Kao direktor i vlasnik privatnog biznisa organizovao više od 15000 internacionalnih transporta robe u svim vidovima saobraćaja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Hvala Vam na poverenju!

Vaši podaci su uspešno poslati. Naš tim će Vas kontaktirati u najkraćem roku.

Zainteresovani ste za naše usluge?

Pokušaćemo da vam odgovorimo u najkraćem mogućem roku.